Case: MaRa-alan yrityksen työterveyshuollon luottamuksen palautus

Kuva tulossa
Projektista
Ennaltaehkäisy – työterveyshuolto rooliinsa
Kategoria

Lähtötilanne

MaRa-alan yritys – työterveyshuolto lobattu työntekijän ”asianajajaksi”, nuhtelu esimiehelle delegaation edessä. Seuraavan portaan johto ymmärsi tilanteen ja antoi tukensa esihenkilölle. Työterveyshuolto sai luonnollisesti epäluottamuksen, joka näkyi yhteistyössä jatkossa. 

Ratkaisu

Ennaltaehkäisy – työterveyshuolto rooliinsa

  • Esihenkilöille tietoa jatkuvasti saatavilla kuinka toimia, kun työntekijällä on käyttäytymiseen tai mielenterveyteen liittyviä pulmia
  • Työterveyshuollon rooli kumppanina, eikä yksittäisen työntekijän edun valvojana käytävä läpi toiminnan suunnittelussa ja yhteistyön rakentamisen keskusteluissa
  • Mahdollista rakentaa yhteinen toimintamalli, jossa määritellään linjaukset yleisimpiin pulmatilanteisiin. Linjauskeskustelussa mukana työterveyshuollon toimijat sekä HR:n, työsuojelun ja esihenkilöiden edustus

Kaipaatko tukea johtamistyössä? Katsotaan yhdessä, kuinka voisin auttaa sinua

Ota yhteyttä